miercuri, 8 decembrie 2010

Pentru inconștienți !!


Niciodată IARNA nu a fost anotimpul meu preferat și nici nu cred că va ajunge vreodată să fie. Dar acum îmi e de-a-dreptul SILĂ de tot ce văd, ce simt și ce vreau.
Mi-e silă de data de 9 decembrie. Adică: e ziua mea ... Așa, și ce? Mi-e silă de „Moș Nicolae” care tocmai a trecut. Mi-e silă de Crăciun; nu de Crăciun ca sărbătoare.. nu! departe de mine acest gând. Pur și simplu nașterea Domnului își pierde într-un mod tragic din valorile morale și spirituale. Începând de la interminabilul post al Crăciunului și ajungând în SEARA SFÂNTĂ, nu mai e ABSOLUT NIMIC așa cum îmi amintesc eu din poveștile mamei sau ale bunicii. 
Nu am nevoie de nu știu ce cadouri scumpe. Nici măcar nu vreau cadouri ... Vreau să simt mirosul cozonacilor scoși din cuptor, nu să salivez când îi văd pe masă pe ăia din comerț. Vreau să simt mirosul vinului fiert, nu neapărat să-l beau. Vreau să îi am pe EI (cei care cu adevărat contează: FAMILIA) în jurul meu. Vreau zăpadă, aburi pe ferestre și foc în șemineu. Vreau să ascult colindători adevărați, nu colinde de pe YouToBe. Vreau imposibilul .... Nici măcar nu am cuvinte pentru a descrie Crăciunul acela la care visez și despre care o să vorbesc doar cu prietena mea imaginară, Ada. Ei o să îi spun despre gustul turtei dulci făcută acasă, despre bradul NATURAL (în ghiveci) primit cadou de la tata, nu despre ăla artificial pe care în folosim de ceva ani. Despre tot ce vreau și nu o să fie. O să îi povestesc tot ca și cum aș fi trăit fiecare clipă nu numai în momentele de maxim delir.
Vreau IARNĂ și atât. 
Un prieten mă întreba într-o seara ce o să fac de Crăciun. I-am răspuns că nu vreau să vorbesc despre perioada asta de ”sărbătaore”. Mi-a spus că sunt inumană și nu am pic de romantism în mine.
De ce să fiu inumana? Pentru că îmi doresc mai mult, mult mai mult decât pot avea într-o societate ca cea de astăzi?  Nu sunt romantică pentru că nu dau doi bani pe lumânările aprinse doar de formă pe masă (pentru că mai nou ele sunt o sursă pentru a îndepărta mai repede fumul de tutun)? Pentru că îmi vine să urlu când îi văd pe toți cum își arată bucuria nașterii Împăratului când de fapt le stă gândul la alcoolul de pe masa de Crăciun? Pentru că nu mai știm cum să fim FAMILIE și nu putem renunța nici măcar pentru o zi la telefon mobil, internet și televizor?
Dacă din acest motiv sunt considerată inumană, atunci da: prefer să fiu așa. 
Mai zic încă o dată .... MI-E SILĂ... dar o să fie iarăși TOAMNĂ .... 
Asta e un semnal de alarmă pentru inconștienți, pentru cei care închid ochii fără a încerca să schimbe ceva în bine și pentru cei care DISTRUG. Mai ales pentru cei care DISTRUG !!! E sărbătoare ! Trebuie să fie Crăciun !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu